::update~ 21.3.13::


Bismillahirrahmanirrahim…

Alhamdulillah…

Allah masih bagi lagi waktu untuk update blog ni.
Entah sampai bila Allah akan bagi waktu ini lagi..
Masa semakin singkat.. 
umur betambah meningkat.. 
maka, ajal pun pasti sangat dekat..

Maka…
Marilah sama-sama kita menjadi manusia yang bijak..
Manusia yang bijak akan sentiasa mengingati kematian..

Hurm…apa-apa pun baca dulu cerita saya ;P

Minggu ini tugas haian sebaga guru berjalan seperti biasa..
Perhimpunan hari AHAD pun berjalan seperti biasa.

Minggu ni dengar tazkirah dari Ustazah Atiqah yang bertajuk:
“10 pintu godaan syaitan terhadap manusia”

1. Tamak & Jahat sangka
2. Cintakan dunia & Panjang angan-angan
3. Cinta kerehatan & nikmat
4.  Kagum pada diri sendiri & ujub
5. Pandang rendah terhadap orang lain
6. Hasad dengki
7. Riak & sukakn pujian manusia
8. Bakhil
9. Takabbur
10. Tamak

Perlunya tazkirah-tazkirah sebegini dalam hidup kita ini,
Supaya menjadi pengajaran buat kita bersama.

Allah…..
sesekali diberi peringatan, sesekali itu terketuk pintu hati kita..
memerlukan seseorang yang mampu mengetuk pintu hati ini 
agar sentiasa ingat pada Allah.. :')
Ameen.. InsyaAllah..

Allah uji diri ini...
Allah tarik nikmat sihat.. Allah bagi sakit..
walaupun sakit, mendidik adalah AMANAH Allah..
Alhamdulillah, Allah kuatkan hamba ini..
Terima Kasih Allah..

sebelum ke klinik, sempat tinggalkan tugas untuk anak-anak didik..
Alhamdulillah...
harap anak-anak didik setelkan tugasan yang diberikan... :)

waktu kat klinik, memang menguji kesabaran..

klinik kosong je... dah hampir 4 jam menunggu...
T_________T

menambahkan kesakitan hati dan kesakitan fizikal je..

Sabar... Sabar....

Alhamdulillah... ada jugak menda ni sebagai penenang.. 
temankan saya ye...:)
jom Istighfar... Selawat atas nabi...

dapat MC pun tetap merindui sekolah..
risaukan anak-anak didik sebenarnya..
bukan apa, kalau kelas tak ada guru.. entah apa yang mereka semua buat?
hurmmm...

esoknya, 
terus masuk kelas Tingkatan 1 RA,
menjadi guru kelas ni seronok jugak..
bolehlah hias dan ceriakan kelas..

taa...da... inilah hasilnya... ;)
Ceriakan hati anak-anak didik dengan menceriakan kelas... 

semoga mereka belajar dengan lebih semangatttt!!

:)

ok......

mata nak tutup doh waseaang....

wassalam



No comments:

Post a Comment

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)