::Ingatan seorang pelajar::

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah...

baru sahaja selesai program raptai untuk program kecemerlangan PMR kat sekolah tadi...

hari ni nak cerita la pasal seorang student saya tadi...

sampai je kat sekolah tadi, program tak mula lagi..
saya pun duduk dalam bilik warden sementara menunggu program raptai bermula..

tak sampai setengah jam, dengar la bising-bising buat persiapan dewan untuk esok..
detik hati saya,
'oh! dah mula raptai..'

saya masih lagi dalam bilik warden menunggu adik saya yang bersiap-siap baiki tudungnya yang senget.. ;P
(teman driver p sekolah tadi :) drive malam-malam.. takut~)

dan..

saya keluar ke dewan tengok persiapan...

nampak kelibat pelajar saya yang saya latih 
untuk baca Al-Quran, baca doa, lafaz ikrar & penyerah simbolik PMR..

tetiba, datang pelajar saya yang sorang tu....

"cikgu..cikgu... ingat cikgu tak datang..."

"kenapa pulak?"

"tak la.. kalau cikgu tak datang, tak 'semangat' la saya nanti.."

"eh...?"

dia tersipu-sipu malu...

katanya, kedatangan saya malam ini memberi semangat padanya...
oh~ ye ke?

tapi jauh di sudut hati.. saya sungguh terharu.. :')
terharu kerana ada yang ingat pada seorang guru..
menghargai seorang guru..
semoga dirimu dipermudahkan urusan dalam dunia belajarmu di sekolah ini..

saya kata padanya;

"ingat ye awak pada cikgu...:) Alhamdulillah..
hmm, buat betul-betul esok... ingat!awak buat ni kerana Allah ye.. 
cikgu yakin awak boleh.. cikgu percaya awak..insyaAllah.."

semoga kata-kata saya tadi memberi semangat yang murni dihatinya..

sesungguhnya saya sayang anak-anak didik saya semuanya..

cikgu doakan kalian semua, 
pelajar tingkatan 3 berjaya ujian PMR dan ujian menempuh akhirat.. 

Allahumma Rabbi Yassir..

samapai di sini dulu..

wassalam..


No comments:

Post a Comment

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)