::Resepi kek coklat::


[COPY & PASTE dari blog lama ... :)]

Bismillah...

nak kongsi resepi kek brownie yang sedap.. insyaAllah, sahabat2 boleh try...
Bahan-bahan
(sila pastikan barangan HALAL + diyakini)
&
cara-caranya.. mudah sahaja



1 1/2 cawan tepung gandum @ tepung naik sendiri


1 cawan tepung koko @ tepung brownie yang best..:)


ayak bahan-bahan atas tadi :) satukan bersama..


2 cawan gula halus + 1 1/2 cawan mentega


5 biji telur yang dibasuh dengan sabun(kulitnya)... [tip dari internet]


1 cawan susu cair yang enak


pukul gula+mentega hingga kembang+gebu


masuk kan sikit demi sedikit bahan ayak..


masukkan telur selang seli dengan tepung


masukkan susu cair..
pukul hingga sebati sahaja..


ratakan mentega pada bekas


masukkan acuan dalam bekas..
anda pilih.. ?
bakar atau kukus.. ikut citarasa..(saya suka kukus)




bekas cupcake lagi cantik... 
ni x dop bekas..
so, ikut citarasa.. nak hias2 cantik..boleh juga..
ikut suka..

SIAP..
sedap..

p/s: sekejap je licin.. hmm:)

wassalam.....

No comments:

Post a Comment

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)