Sahabat guru... :)

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah....

saya dan sahabat-sahabat guru baru sahaja selesai berprogram..
"TAMRIN GURU Sek Men Islam Darul Bayan, 2013"

Alhamdulillah...
pengalaman yang indah dan penuh memori O.S.E.M di D'Pengkalan Beach Resort..

3 hari, 2 malam yang sangat best!

ALHAMDULILLAH... :')

Terima kasih kepada semua sahabat guru yang sungguh banyak
bekerja keras, berkorban, berusaha dan macam-macam lagi
bagi menjayakan program ini..

program UKHUWAH & TARBIYYAH yang sangat membina~

"Tak Kenal... Maka............macamana nak kenal kan?"

Alhamdulillah, ada tamrin ni.. mula la kenal-kenal rapat dengan sahabat guru..
mula terjalinnya UKHUWAH..
Semoga UKHUWAH ini kerana Allah...


pengisian TARBIYYAH yang bermanfaat diterapkan dalam program..


membina sekolah impian... impian guru-guru SMIDB.. :)


Siap... replika sekolah IMPIAN kami... :)

perbincangan... perkongsian idea... 

pembentangan kumpulan...


berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ketepian... :)

berkayak...

paling best... cg adnan~
nak tulis sikit la 'point-point' penting yang cg Adnan kongsikan..

* Guru perlu gunakan pelbagai kaedah dalam mengajar..
*  Guru perlu aktif dalam kelas.. 
* Guru perlu menegenali tahap prestasi pelajar dalam kelas,
untuk mengajar dengan lebih baik dan berkesan..
* Guru perlu MENDAMPINGI pelajar ketika PdanP...
* Guru perlu mengadakan interaksi yang berkesan bersama pelajar...
* Kadang-kadang, guru perlu mengubah personaliti/gaya mengajar,
untuk menarik minat pelajar..
* Guru perlu menggunakan teknik "PUJIAN" kepada pelajar untuk menarik minat pelajar..

paling penting!!!!
GURU MESTI SENTIASA BERDOA AGAR PELAJAR-PELAJAR 
MINAT DALAM BELAJAR, BERUSAHA DALAM BELAJAR
seterusnya BERJAYA DALAM BELAJAR..
(: InsyaAllah, doa seorang guru terhadap pelajarnya makbul.. :)

ok..dah tak tahu nak tulis apa.. masih terasa letih kot.. ;P

tak sabar-sabar nak jumpa student n guru2 sekolah esok..

wassalam..


No comments:

Post a Comment

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)