::Berpraktikal @Pusat Bahasa Arab Selangor::

Bismillahirrahmanirrahim.....

Alhamdulillah.... Alhamdulillah... Alhamdulillah...

Terima kasih Allah, hadirkan mood untuk update blog 'usang' ini..

blog ni adalah tempat saya luahkan, ceritakan, kongsikan 
apa-apa sahaja yang ada kat minda saya ni..

post kali ni, just nk ceritakan pengalaman berpraktikal..

Alhamdulillah, 1st time merasai apa itu praktikal? huhu..

kos yg saya amik ni, bachelor of comp Sc (multimedia) ni ada jugak praktikal, cuma kos ni x berpraktikal lama macam kos lain..
kos lain praktikal sampai 6 bulan,
tapi kos multimedia ni, praktikal 6 minggu je..huhu,
sekejap sangat kan?

sebenarnya, BELAJAR vs BEKERJA suatu perkara yang sangat2 berbeza..
bila tengah belajar, tak sabar2 nak kerja..
bila dah mula kerja, rindu pulak zaman belajar..
macam2.. manusia insan lemah~

time duk cari2 tempat praktikal, saya try hntr resume byk tempat,
yang utama kat Terengganu.
Last2, saya pilih Pusat Bahasa Arab Negeri Selangor jugak.. J

Ramai yang Tanya, macamana boleh praktikal sana?

Ceritanya macamni,
Final Year Project (FYP) saya buat
“Arabic Multimedia Application in Learning”
Rujukan saya adalah Dr Janudin Sardi,
Beliau inilah yang syorkan saya ke Pusat Bahasa Arab tu.

Walaupun saya dan hajar hampir give up dengan JAIS yang duk suh turun naik pejabat dia untuk luluskan tempat praktikal tu, akhirnya JAIS terima jugak.. kalau bukan kerana Dr J, dah tentu saya praktikal kat tempat lain..hehe.. ;p

time praktikal pulak...dapat penyelia praktikal.. :)
Alhamdulillah, penyelia di tempat praktikal kami sangat baik,
Terima kasih banyak, Ustaz Bashasunnahar
Banyak tunjuk ajar yang diberi, bertuah saya n kawan saya, hajar.. huhu


Dan juga seorang kakak staf yang osem+very kind person, 
kak masida.. J
 akk ni baik sangat2...
ajak g jalan2...shopping..makan sama..
rindu kak masida...:)

Seronok berpraktikal kat sana, tak stress sangat

Kami kena buat aplikasi multimedia bahasa Arab.
Seronok… dapat setelkan tugas yang diberi…
Kami rancang dengan baik jadual kami,
So, semuanya berjalan dengan lancar..

jadual kami... :)

saya n hajar.... gambar snap by kak masida :)


Alhamdulillah.. 
saya n hajar seronok sangat2..

Terima kasih semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung...hehe :)

kat bawah tu gambar kek coklat cheese yang saya sempat buat khas untuk warga pusat bahasa Arab... 

if ada masa, saya jenguk2 kat sana..
insyaAllah..
Semoga Allah meredhai kita semua.... :)
SALAM SAYANG DARI SAYA...

.............. nak resepi?.............

inbox me... :)

3 comments:

  1. salam.. saya nak tanya la.. macam mana nak buat permohonan praktikal kat pusat bahasa arab selongor tu ye..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh hantar surat kepada JAIS... :) saya hanya hantar surat ke sana dan dapat respon

      Delete
    2. salam... kena hantar surat tu maksudnya surat dari universiti ye? surat yg menyatakan kita nak praktikal? nanti dia respon melalui panggilan atau macam mana?

      Delete

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)