::Penguat Semangat::

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah... ideanak tulis something dlm blog ni dah datang.. ^^

sekarang ni duksorang-sorang dalam bilik..
saya duk dalam bilikber4.
2 orang kakak dahbalik.. kelantan & johor.
sorang lagi, pergi'bertarung' jawab paper exam last dia..
Semoga rumateku, Sya..BERJAYA!

hari ni, nak coretkansesuatu coretan penghargaan buat yang tersayang..

kisah semalam.. 20Januari 2012

Semalam merupakan paperlast saya jawab exam untuk semester ni.
subjek semalam antarayang paling susah la saya boleh katakan.

Persediaan saya untuksubjek ni agak 'low'.
setiap kali study, rasatakut, gelisah, berdebar-debar datang...
sampai ada sekali tu,tak tahan.. saya masuk toilet, menangis sorang-sorang.
(nak nangis depan orang malu la plk..hehe)

namun..............................

Alhamdulillah,  Firman Allah inilah yang menjadi penguat semangatku!

"Allah tidakmemberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahalakebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yangdiusahakannya...
(Al-Baqarah:286)

Alhamdulillah, ibubapa ku juga penguat semangatku!

Terima kasih mak dan ayah yang sentiasamendoakan anakmu di sini.
Maaf saya ucapkan atas segala kekurangandiri.

harap mak ayah tak marah saya call setiaphari..hehe,
mesti bosan dengar suara saya;p

Alhamdulillah, Ukhuwahfillahini turut tambah semangatku!

Pertemuan di Surau Mawar..
perkongsian ilmu dankata-kata semangat sahabat surau mawar antara anugerah terbaik dari Allah buatdiri ini. Terima Kasih Allah!

): cuti semester ini, pastiku rindui suasana indah ini :(

Alhamdulillah, Adik-adikusrahku ini juga penguat semangatku!

Antara kurniaan dan anugerahAllah yang tak terhingga..

Buat dik jannah, dik soleha& dik wani;

Maaf atas kekurangan kaklah..
Kak Lah bukan kakak terbaikbuat kamu. 
Masih ada kakak-kakak yang lain lebih baik dari kak lah. 
Sesunggunyasegala yang kak lah bagi untuk adik-adik selama ni sangat sedikit. Ilmu yangkak lah kongsi sekadar apa yang kak lah tahu sedikit sangat… 
Kak Lah masihmencari-cari Ilmu.. masih pelajar.. masih belajar..

Kak lah tahu, adik-adik kaklah lagi hebat dari kak lah.. 
Kak Lah suka lontaran idea-idea dan perkongsianILMU adik-adik kak lah. Hebat!

Kak Lah bangga punyaadik-adik seperti kamu semua. 
Sungguh kak lah bersyukur dengan kehadiran kamusemua dalam hidup ini..

Semester ini adalah semesterterbaik kak lah bersama adik-adik. Seronok! Alhamdulillah.. Semoga semester hadapankita bertemu lagi.. Semoga cuti adik-adik kali ini terisi denganperkara-perkara berfaedah…

Walaupun berjauhan,
Ia bukanhalangan,
SMS kanku hantar sebagai ingatan,
Tandarindu tak tertahan,
JugaIkhlas dalam persahabatan,
LillahiTa’ala Abadaan…


Dik Jannah,
Terima kasih bagi hadiahcoklat ni.. Allah hantar adik tepat pada masanya. Masa adik bagi hadiah ni, kaklah on da way ke fakulti untuk jawab paper last exam.. Dalam akak masa tu sangattakut/gelisah/berdebar-debar.. Rupanya Allah dah hantar adik untuk beri kak lahsatu suntikan semangat!

Terubat dengan kata-katasemangat adik tulis pada kad tu.. BERTAWAKKAL!

Ya Allah, ketika aku merasajauh denganMU, Engkau dekat denganku.. 
Engkau ingat padaku.. Engkau Sayangpadaku.. 
sedang aku lalai dan lupa padaMU.. 
Ampuni dosaku.. Ampunkan silapsalahku.. 
Aku sedar kini, aku perlu kembali kepadaMU..
Segala USAHA ku.. ku iringidengan tawakal..

p/s: terima kasihbanyak-banyak dik.. kak lah sebenarnya boikot Cadbury.. tapi, adik dah bagi,kak lah kena makan je la.. mujur ada tanda halal JAKIM.. hehe

Alhamdulillah A’la Kullihal..
Alhamdulillah atassegalanya..
SYUKUR! Alhamdulillah… ^^

Semoga setiap perkara yangkita rasa ia sesuatu kekurangan, kelemahan, masalah dan musibah… kita checkbalik semula dengan Maha Pencipta.. sebab Allah sangat sayang kita sebenarnya..sebab tu dia bagi semua tu.. sebab Allah nak tambah IMAN dan TAQWA kita.. yakinlah!

Semua anugerah-anugerah yangAllah bagi sebagai penguat semangat ini,
kita hargai sampai keakhirnya..

setakat tu dulu kali ni..
wassalam..

No comments:

Post a Comment

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)