::Az.Irah Sa.Li.Na::


Bismillahirrahmanirrahim….

"Teman-temanrapat pada hari itu sebahagiannya menjadi musuh bagi sebahagian yang lainkecuali orang-orang yang bertaqwa." (Al-Zukhruf:67)

Alhamdulillah…

Allah beripeluang lagi untuk saya mencoretkan isi hati di ruangan blog ni.

Saya baru jeberpenat lelah mengemas barang-barang dalam bilik. Semester ni dah hampirberakhir. Walaupun saya ada satu paper exam lagi nak kena jawab,
sayacuri-curi masa kemas dan menaip sesuatu dalam blog.

Lepas sayakemas-kemas tadi, saya pun duk geledah saya punya laptop.
Bacaartikel-artikel, susun folder dalam laptop, tengok video dan tengok gambar-gambar.
Tengah-tengahsaya tengok gambar tadi,
sayaterjumpa la satu folder gambar lama masa time sekolah menengah dulu..

Allah…..mulala saya teringat-ingat kat zaman kanak-kanak ‘tomei2x’ dulu kala.. hehe ;)
Seronoktengok gambar-gambar tu. Tergelak , tersengih, tersenyum sorang-sorang je saya timetu.
Agak pelikla jugak ;p … nak buat macamana.. kenangan lama mengimbau kembali..
……………….

Kisah disebaliknama “Azirah Salina”

Kalau tengoknama tu macam nama seseorang je kan?
Sebenarnya niadalah gabungan nama 5 sahabat..

-Gambarlama-
p/s;)sekarang muka dah semakin comel kot.. ^^

……….

Kisah5 sahabat yang kenal time form 1 dulu..
Kenanganterindah la katakan..
Zamankanak-kanak tidak matang… huhu
Bolehkatakana kitorang ni nakal la jugak.
Banyakkenangan ‘pelik’ yang kitorang cipta.
Bilaingat semula, agak lucu bin kelakar la jugak..

Masaform 1 dulu, kitorang ada satu tempat khas untuk “Azirah Salina” je.. tempat tukitorang jumpa kat belakang dorm, bangunan tingkat paling atas asrama puteri..kitorang pun tengok satu dinding… “tempat ni pun ok..”- kata salah seorang darikami.

Kitorangdengan semangatnya mengangkat katil dan letakkan katil tu tepi dinding yangkami katakan “tempat kami”. Ingat lagi, kami hias tempat tu cantik-cantik..siap tampal-tampal hiasan kat dinding tu.. tanpa segan silu kami merosakkandinding harta sekolah… kikiki..

Adasatu lagi tempat, namanya bilik tetamu VIP untuk tetamu-tetamu yang datangsekolah, kitorang pernah curi-curi masuk dan siap tidur lagi dalam tu… hehe..seronok wat kerja ‘nakal’ dulu.. (dulu je.. sekarang dah baik-baik ..DAH BESAR katakana…hehe;)

Sekolahkitorang BEST.. sebab besar sangat! Kitorang je duk dalam tu.. kitorang 1stbatch time sekolah tu baru buka. Banyak tempat yang kitorang jelajah..explore..
(tapi, rasa-rasa macam ada lagi tempat yang masih belum ku jejaki..)

Timemakan.. kitorang pergi makan sama-sama… makan sama-sama..
Timestudy.. kitorang pergi ‘prep’ sama-sama… study sama-sama…
Timepergi Surau… kitorang pergi Surau sama-sama…
Banyaksangat kisah suka duka kami bersama-sama…

mogaia menjadi kenangan dan pengajaran…
……………………………………………………………….

Alhamdulillah…saya bersyukur kerana Allah pilih saya untuk mengenali mereka..

Sekarang,mereka memburu cita-cita demi CintaMU, Ya Allah..

Tahniahsahabatku teruskan mengapai cita-cita :)

|Azfa-perubatan_mesir|Saya- multimedia_uitmSA|Ummu- Agama_UKM|
|Athirah-Agama_Mesir|Naila- Agama_Kuin|

………………………………………………………………..

simpanlahkenangan terindah ini dalam lipatan memori…

semogakita semua menjadi orang yang berTAQWA..

"Selemah-lemah manusia ialah orang yg takboleh mencari sahabat dan orang yang lebihlemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari" 
- (Saidina Ali)

UKHUWWAHterindah adalah semata-mata kerana Allah :)

Sayasertakan hadith-hadith Rasulullah sebagai pembakar semangat menuju CINTAllah~

Rasulullahbersabda:

"SesungguhnyaAllah Taala akan berkata pada hari qiamat kelak: " Dimana orang-orang yangsaling berkasih sayang demi kerana kebesaranKu, hari ini Aku lindungi merekadibawah lindunganKu, tiada ada lindungan selain dari lindunganKu."(Riwayat Muslim)

Seterusnyabersama-sama kita merasai MANISNYA IMAN…

sepertiRasulullah s.a.w. bersabda:

"Tigamacam orang yang mendapat kemanisan iman, iaitu orang yang mengasihi Allah danRasulNya melebihi rasa kasihnya kepada yang lain, yang mengasihi seseorangsemata-mata kerana Allah dan yang membenci kepada kekufuran setelah iadiselamatkan dari kekufuran sama seperti dia benci untuk melompat ke dalamapi." (Riwayat Bukhari&Muslim)

Salampenuh kasih sayang…

p/s:bila la kita nak bertemu lagi? Pengubat rindu… hehe

wassalam…

No comments:

Post a Comment

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)