kenangan di mesir

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah..

setelah sekian lama biarkan blog ini berdebu2, bersawang2.. tiada posting baru..

Alhamdulillah, hari ini Allah gerakkan hati nak mencoretkan kenangan berada di Mesir.

Walaupun tempoh berada di bumi anbiya' tidaklah lama,
tetapi cukup meninggalkan kenangan terindah dalam diri.

Di mesir, saya belajar berdikari.. 
Di mesir, saya belajar mengenali sesuatu.. baik mahupun buruk..
Di mesir, jadikan diri ditarbiyyah..
Di mesir buat saya makin kenal akan cinta mahupun ukhuwah..

Alhamdulillah.. macam-macam kenangan di mesir.. 

kadang teringin juga nak kembali ke mesir sebagai pelancong suatu hari nanti.
bawa anak ke sana.. insyaAllah... dalam impian, dalam perancangan..
doakan Allah jayakan impian dan perancangan ini.
kerana Allah Maha Mengetahui..
Dia sebaik-baik perancang..

^____^

sebelum ke mesir,

Keluarga mertua buat jugak MAJLIS SAMBUT MENANTU..
tapi waktu ni, suami ada kat mesir dah...
Mertua saya sekadar nak kenalkan menantu dia ni kat sahabat2 mereka..

Alhamdulillah, segalanya selesai dan berjalan lancar :)

bersama keluarga sebelah suami

terima kasih sahabat baik waktu sekolah rendah yang hadir ni.. ;)

bersama kakak sulong saya, kak ja dan anak-anak..

waktu ni, teringat kat suami nun jauh di mesir..

posting kali ni, hanya nak simpan gambar-gambar kenangan waktu kat mesir..
gambar kat airport (28 januari 2015)

esoknya, 29 januari 2015 terus ke Dumyat

waktu ni Mesir di musim sejuk.. 

jalan-jalan cari kitab di EXPO BUKU MESIR

sesi jelajah makam-makam wali Allah

kenangan di Masjid Syeikh Ali Jumuah

lagi kenangan di Dumyat

bersama adik beradik saya yang belajar di Mesir


No comments:

Post a Comment

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)