::My final Semester(Degree)::

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah... Allah bagi peluang update blog..

sebenarnya lama dah nak update cerita2 sepanjang sem akhir pengajian degree ni. Tapi, masa yang padat dengan pelbagai perkara, tak mampu juga saya luangkan masa untuk update blog.

kali ni, saya saja nak kongsikan pengalaman berada di semester akhir.

setiap perkara saya buat mesti kena plan/rancang dalam peta minda..


for my planning... ;p
kenapa nak kena buat macamni?
setiap perkara yang kita buat.. rancanglah dengan terbaik..
pandulah stp apa yang kita buat dengan panduan yang benar..
doakan semoga setiap yang dirancang Allah redha dengan perancangan kita..

Alhamdulillah,
walaupun berhadapan dengan rasa stress, kecewa, sedih,
menangis dan sebagainya... berhadapan dengan assignment,
project, gerak kerja dakwah, dll..
semuanya adalah nikmat.. nikmat diberi bahagia di uji Allah..
itulah namanya kehidupan..

::ILMU::

Rasulullah pernah bersabda:
"Jika kamu mahukan dunia, adalah dengan ilmu. Jika kamu mahukan akhirat, adalah dengan ilmu. Jika kamu mahu dunia dan akhirat, adalah dengan ilmu."



perjalanan mencari ILMU ni panjang...
terasa baru semalam masuk pasti,
terasa baru semalam duduki UPSR/PMR & SPM..
tapi realitinya,
sudah berlalu fasa ijazah rupanya sekarang...

dalam dewan kuliah...fuh! padat!

lihat buku2 akademik kat rak tersusun rapi, 
"Oh, buku2 ku..."

buka laptop terus je buat final year project..
stress.. hahaha... sabar2..
nak degree kan.. kena la
"bersusah-susah dahulu, bersenang2 kemudian.."

taadaa......!!! ALHAMDULILLAH...
setelah hampir setengah tahun, siap jugak thesis & project ni..
syukur ya Allah.. TQ Allah!
siap binding.. oh! my thesis... :)

gambar2 bawah ni kenangan time FYP... jom tengok :)

arahan pergi taklimat... ;p

my kwn busy tampal2 poster fyp..

esoknya...
kawan2 dengan show presentationnya..

sesi penilaian dari examiners...

suasana rehat...huhu still rasa berdebar2 tau..

thanks syafiq... sudi jenguk2 n cuba aplikasi che lah buat ni... :)

terima kasih syat n mas sudi support che lah nyer aplikasi multimedia ni..

SEMOGA KITA SEMUA TERUS SUKSESS/NAJAH/BERJAYA
di DUNIA & AKHIRAT...

belajar... bekerja... semuanya biarlah kerana Allah...

semoga Allah kira sebagai ibadat kpd-NYA..
dan meredhainya...

thank U Allah 4 everything u give me...

p/s: tengah tunggu konvo... insyaAllah..


No comments:

Post a Comment

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)