Ombak rindu?! Dugaan...

Bismillahirrahmanirrahim....

"Adakah manusia itu mengira, bahwa Kami akan membiarkan sahaja 
mereka berkata: Kami telah beriman, sedangkan mereka belum diuji oleh Allah swt."
(Al-Ankabut:2)

Allah... Allah... Allah...

manusia sering diuji!

diuji dengan nikmat mahupun azab..?

kadang-kadang kita diuji dengan nikmat yang banyak.
oleh kerana terlalu seronok dengan nikmat tesebut,
kita leka dan lupa pada Allah..
ujian ini berat!

kadang-kadang kita diuji Allah dengan 
kesusahan, kesempitan, kelaparan, kebuluran dll..
ini memang menguji IMAN!

sungguh! 
sentiasalah merasakan diri sentiasa diuji,
agar kita sentiasa mengingati Allah setiap saat hidup kita..

agar kita rasa UJIAN ini 'manis' biarpun
'pahit' dipandang orang, dirasai oleh diri, 
namun... dan yakinlah!
SYURGA ALLAH itu manis... 
:)

moga ujian ALLAH ini dihadapi dengan redha..


[gambar snap with nokia n97 mini, jalan2 di pantai bersama adik2+anak2 saudara]

sentiasalah kembali kepada ALLAH~


Alhamdulillah... hari2 p jalan2 kat pantai pun x pa..
nikmat Allah bagi.. Alhamdulillah...

(rajin plop mengedit gambo2 di pantai ni...)

perjalanan dari rumah ke pantai 3 minit naik keta.. 

3 comments:

  1. ingatkan cerita ombak rindu..
    huhuhu..
    selagi manusia digelar manusia..
    selagi itu kita akan diuji..
    tapi cukup sedikit yang menyedari bahawa kita diuji kerana kita disayangi Allah..
    kan sis? much love! muahh!

    from ::Arkitek Hati::

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu dik... Allah uji kita sebab Allah sayang kita... :)
      Semoga ujian yang Allah bagi kat kita,
      Allah tambah + teguhkan IMAN di hati kita... Ameen... InsyaAllah

      Delete
  2. Bahagia hanya bila Allah di hati =D
    terbaek
    denganredhaallah.blogspot.com ;)

    ReplyDelete

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)