BANYAKKAN BERDOA - POSTING PERTAMA DALAM TAHUN 2021! (SEKARANG SUDAH BULAN 6)

 Bismillahirrahmanirrahim...


Alhamdulillah, dah masuk setengah tahun 2021 ini.

Sedar tak sedar kan, sekejap je masa berlalu.

Allah....


Saya sangat bersyukur dengan nikmat Allah berikan sampai saat ini masih 
dianugerahkan nikmat Islam dan Iman. 

terlalu banyak nikmat Allah untuk dihitung, jika diberi pen/pensil untuk ditulis di atas lautan yang luas pun,
masih tak terhitung banyaknya. terlalu banyak dan luas nikmat Allah berikan.

TERIMA KASIH ALLAH...

Terlalu banyak ujian, bencana, dugaan dan bala di atas bumi Allah ini.
Semuanya perlu dilihat dengan hati yang tenang penuh keimanan.
tidak perlu melenting dan berbalah.

cukup lama usia bumi Allah, mungkin tiba saat ini kita membuat persiapan.

kalau dihitung banyak sangat ujian, gempa dan bencana di seluruh dunia... 
Namun, jauh di sudut hati kesedihan dan kegelisahan menyelubungi diri...
banyak petanda dan petunjuk, namun... kita masih leka..



gempa bumi

ujian wabak 

dan sebagainya...

TENANG DAN SABARLAH DUHAI HATI...
HADAPINYA DENGAN REDHA & DOA SELALU...








AAMINNN....

No comments:

Post a Comment

(: Anugerah dari Allah swt :)

(: Anugerah dari Allah swt :)

harapan

BLOG yang saya cipta ini adalah peribadi saya. sebarang kekurangan adalah perkara biasa. Manusia tidaklah sempurna...

BLOG ini adalah kata-kata saya sendiri, tidak berfakta.. ambillah fakta dari orang-orang yang terkenal sahaja.

BLOG ini digunakan untuk memberi pandangan peribadi dari saya terhadap sesuatu isu..

BLOG ini berharap ada teguran, komen, nasihat dalam membetulkan diri ini agar Allah meredhai tulisan saya.

p/s:) saya ini sangat KURANG ILMU.. mohon tunjuk ajar dari mereka yang LEBIH BERILMU..

" Tengok apa yang baik pada pandangan peribadi saya,

jangan tengok diri saya yang hina di sisi Allah ini..."

Salam Sayang dari saya.. ;)